Gdzie ja mieszkam - Agnieszka Osiecka

Agnieszka Osiecka

Gdzie ja mieszkam

Chcecie wiedzieć, gdzie ja mieszkam?
- Za Teatrem. Róg Chałtury.
Między Kinem a Jarmarkiem.
Z widokami na Mazury.

Z kuchnią, kurą, parą kociąt,
z "Polityką", kiszką, bzem.
I z chłopakiem, co korkociąg
ma przy sobie noc i dzień.

Zakopaliśmy na wiosnę
pod komodą grosza nieco
- Kiedy skończy się nam grosz - ten
zamieszkamy gdzieś na piecu.

Będzie się na piecu spało,
będzie niebo się kiwało,
może spadnie z nieba wierszyk,
tak jak spada czasem "pierwszy".

Wtedy wrócę pod ten adres
(za Teatrem. Róg Chałtury)
i osiedlę się bezkarnie
i uwieszę się u chmury...

..i przyczepię się do chmury,
co tamtędy gna nie dla mnie,
(bo brakuje mi kultury,
choć nie jestem przecież na dnie...)

I zatrzymam się w pół drogi
gospodarstwem moim brodząc:
- Czy dojrzeje we mnie ogień?
- Czy zapłonie we mnie owoc?

...Meldowana nielegalnie,
gdzie normalnych ludzi setka,
wizytówkę mam na wannie:
„Pół-kobita, pół-poetka".

Program tarnowskiego spektaklu
"Apetyt na czereśnie" - 1971

Źródło:

Encyklopedia Teatru Polskiego

Tekst: "Przekrój" 49/1966

2 komentarze:

  1. Znam pod tytułem "Zakopaliśmy na wiosnę", ale przyznam, że "Gdzie ja mieszkam" bardziej odpowiada treści - wg. mnie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też znam pod takim właśnie tytułem, ale niedawno znalazłam w archiwum "Przekroju" z nieco zmienionym tekstem tę właśnie wersję. Bardzo dziękuję za odwiedziny
      i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń