Kiedy jeszcze byłem kotem - Agnieszka Osiecka

Agnieszka Osiecka
Kiedy jeszcze byłem kotem

Kiedy jeszcze byłem kotem,
Zapragnąłem być człowiekiem.
Miałem chęci szczerozłote,
Lecz niewiele przyszło z wiekiem.

Kiedy jeszcze byłem sową,
Zapragnąłem być człowiekiem,
Pan Bóg zaśmiał się nerwowo.
Diabeł ryknął he, he, he, he.

Czy to mądre,
Czy to śniące,
To kpiące.
Czy to drwiące,
Czy na stałe,
Czy chwilowo.

Przepłakałem nocy wiek
Nad tą straszną tajemnicą.
Czy ja jestem polne ziele,
Czy też jestem ośmiornicą.
Jestem złudą
Czy też faktem,
Ale dobry mam charakter.
Dam się lubić,
Daję słowo.

Władimir Rumiancew












<








































Władimir Rumiancew










4 komentarze:

  1. Anonimowy11/14/2023

    Do wszystkich moich dziwactw tam gdzie ochota
    Obelg, podejrzeń. przywar, mam również kota
    Chociaż fizycznie takowego jest mi brak
    Ma go takiego sąsiadka a to dobry znak
    Przychodzi na mój ganek kradnąc mi jabłka
    Złapany wykręcał się że to sąsiadka
    Cóż począć, zapytam , pozwolisz go pogłaskać ?
    No pewnie, od dawna czekam, żadna łaska !
    Upsss !
    Tak oto zdobyłem ksywę głasko-jeża
    Nie ma się czym chwalić, nie ma też czym zwierzać
    Przepraszam, nie w porę , to niby taka wena
    Na którą brak popytu, marna jej cena
    J.




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy11/14/2023

      Wlazł kotek...
      Wlazł sobie i marzy, a ja tylko domniemywam żartem

      Wlazł kotek na płotek po żerdzi

      Im wyżej piękniejsze widoki

      Popatrzył pomyślał i stwierdził

      Eh! widzę mam szansę na boki



      Być może tam mieszka gdzieś Ruda

      Ta którą zachwycał się Klakier

      Że ma piękne oczy i uda

      Pazurki zaś ma w zdobny lakier



      A gdybym tak jak mój pryncypał

      Skorzystał z wisienki na torcie

      Zaś Rudą w ramionach przywitał

      Z przejażdżką zaprzęgiem w milordzie



      Marzenia granicy nie znają

      Czy będzie to dach czy żerdź kota

      Kociątek już serca tak mają

      Bo częścią żywota niecnota

      J.

      Usuń
    2. Anonimowy11/14/2023

      Uległem prowokacji
      Miast ulec abdykacji
      Spodobał mi się temat
      Stąd bierze się dylemat
      Zachować powściągliwość ?
      Przestań, zrób sobie na złość !
      J.



      Usuń
    3. Anonimowy11/23/2023

      Wiem,wiem, tutejsze Kicie
      Pewnie z rodzaju persów
      W noc ciemną, lubo o świcie
      Nie znoszą 'kocura' wersów
      Nie wiem, są nieme, bez głosu?
      Wolałyby piktogramem?
      Drwią z 'kocura' losu
      Powiedzieć mu, starczy, amen?

      A cóż to za netykieta
      Tak tu traktować człowieka ?!
      Hę ?
      Było żartem,
      J.Bonaparte u św Heleny,
      z piątku powszechnej przeceny.
      Kwiatów niet, wymarzły...
      :o)







      Usuń