Kocham cię - Włodzimierz Wysocki


Nikita Dżigurda - Люблю тебя сейчас...

Włodzimierz Wysocki - Andrzej Mirecki

Marinie Vlady


Ja teraz kocham cię, nie taję - każdy wie.
Nie „potem” i nie „przed” - w płomieniach twoich płonę.
I śmiej się, albo płacz, ja kocham teraz - patrz!
A w czasie przeszłym - nie chcę, o przyszłym wszak nic nie wiem.

W przeszłym „kochałem cię” - smutniejsze jest niż grób.
To obezwładnia mnie, podcina skrzydła, pęta.
I choć poeta sławny pisał gdzieś:
"Kochałem cię, ta miłość jeszcze wrócić może..."

Tak mówią o tym, co minęło już, przekwitło.
Jest w tym i litość, i protekcjonalizm -
Tak myślisz o zrzuconym z tronu królu.
Jest żal po tym, co odeszło i nie wróci.
Dążenie, którego cel się wypalił.
Coś, jak brak wiary w to, że kocham.

Ja zawsze kocham cię, nie są to puste słowa - wierz!
Bo teraz jest mój czas, żył sobie nie podetnę!
I w czasie - w dalszym trwaniu „teraz”
Przeszłości nie chcę znać i o przyszłości nie śnię.

Pójdę, czy w bród, czy wpław, gdzie ty - choć nie wiem jak!
W kajdanach i z kulami u nóg.
I nawet przez pomyłkę nie proś mnie
Żebym po „kocham cię” dodawał też „i będę”.

I jest w tym „będę” gorycz, dziwny jaki fałsz -
Jak podrobiony podpis, robaczywy grzyb.
Zapasowe wejście, dokąd zawsze można się wycofać,
Bezbarwny jad na samym dnie szklanki.
To jak policzek dla „obecnie” - zwątpienie w to, że kocham teraz.

I śnię francuski sen z mnogością czasów w nim,
I w przyszłym - coś nie tak, i w przeszłym - nie inaczej.
Jak pod pręgierzem stoję tu,
Przyparty do językowego muru.

Ach, te różnice językowe - to jest prawdziwy krach!
Lecz jakieś wyjście w końcu gdzieś znajdziemy.
A kocham cię we wszystkich czasach, jakich tylko chcesz.
I w przyszłym, w teraźniejszym oraz w przeszłym...

1 komentarz:

  1. Anonimowy3/06/2021

    51 yr old VP Product Management Stacee Borghese, hailing from Campbell River enjoys watching movies like Funny Bones and Woodworking. Took a trip to Humayun's Tomb and drives a Silverado 2500. rodzaj kontaktu

    OdpowiedzUsuń