Niezapominajka - Marta Mirska


Marta Mirska
Niezapominajka

Igor Sikiricki

Świat ma tyle skarbów, trudno wszystkie zliczyć
Choćbyś nocą gwiazdy za liczydła wziął
Jeden lubi wiosnę, inny śpiew słowiczy
A ja mały kwiatek, który zwiądł

Niezapominajkę znalezioną w letni czas
Drobny okruch nieba, co nad stawem drżał

Ten maleńki kwiatek tak przedziwnie zbliżył nas
I wspomnienie szczęścia mnie i tobie dał

Gdy rozsypie wiosna kwiaty na zieleni łąk
Będę znowu szukać ścieżki wąskiej tej
Niezapominajkę wezmę wtedy znów do rąk
Bo mi z nią do ciebie przyjść naprawdę lżej

Już minęło lato, umilkł śpiew słowiczy
Trzeba długo czekać na słoneczny blask
O przeszłości nie mów, że już się nie liczy
Wspomnij mały kwiatek chociaż raz...

Przypomniał mi się uroczy wierszyk Marii Konopnickiej,
który bardzo lubiłam w dzieciństwie:


Niezapominajki
są to kwiatki z bajki!
Rosną nad potoczkiem,
patrzą rybim oczkiem.


Gdy się płynie łódką,
Śmieją się cichutko
I szepcą mi skromnie:
„Nie zapomnij o mnie”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz