Gdzie twoje serce - Andrzej Włast

Tadeusz Faliszewski
Gdzie twoje serce


Andrzej Włast

Te noce śród pijanych gości obcych mi
To moja młodość, me życie i mój los
W nieznośnym gwarze, który wciąż mi w u szach brzmi
Od dawna uciekł już serca mego głos

A gdy orkiestra zagra smętne jakieś tango
Już fordanserkę biedną prosi ten i ów
I muszę tańczyć z głupków tych falangą
I muszę słuchać ich natarczywych słów

Gdzie twoje serce
Czemuś smutna i zła
Gdzie twoje serce
I gdzie młodość jest twa
Noc szybko mija
Jesteś wszystkich i niczyja
Gdzie twoje serce
Szczęście tak krótko trwa

Na malowanych wargach senne słowa drżą
Manekin tańczy, manekin w szczęście gra
Banknoty mi wciskają gwałtem w rękę mą
I tak co noc jest aż do białego dnia

Raz ktoś pokochał mnie, lecz wśród tej poniewierki
Cóż w zamian dać mu mogłam, pustkę, przecież nic
Biedak zastrzelił się dla fordanserki
Dancingu lalki z owalem chłodnych lic...

Obrazy: Victoria Stoyanova

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz