Tobie śpiewam tę pieśń - Marian Hemar

Pieśń nocy - 1932

Jan Kiepura - Heute Nacht oder Nie
Mieczysław Fogg, Ryszard Tarasewicz
Tobie śpiewam tę pieśń

Marian Hemar


Tobie śpiewam tę pieśń
Tobie milczącej w mroku
Jak czarodziejski kwiat
Słysz, najmilsza, to ja
pieśnią proszę cię
Podaruj mi cały świat

Słysz, jak płonie mój śpiew
Leci do gwiazd i w gwiazdach lśni
I z nieba cię zwie
Dziś nadeszła ta noc
Powiedz, czy kochasz mnie

Cień twój na oczy mi padł
Z oczu uleciał mi świat
Urzeczony twoim cieniem
Płynę w niewiadomy mrok

Czekam, a serce mi drży
Czekam milczący, jak ty
Co mi mówisz swym milczeniem
Gdy podnosisz na mnie wzrok

Tobie śpiewam...

Powiedz, nie żałuj mi słów
Nie myśl jak mówić, lecz mów
W jednym słowie dasz mi wszystko
Czego dotąd sercu brak

Głowę na serce mi skłoń
Mocno uściśnij mi dłoń
Bliżej całkiem, jeszcze blisko
Szepnij mi najdroższa tak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz