A ja to gwiżdżę na to - Zenon Friedwald


Loda Halama
A ja to gwiżdżę na to!


Zenon Friedwald

Każdy człowiek przy czemś trwa
Każdy swe zasady ma
Etykietą w życiu się krępuje
Dzisiaj w świecie taki czas
Kiedyś między wrony wlazł
Musisz z niemi krakać wraz

Każdy dla jakiegoś bzika
Robi z siebie niewolnika
To wypada, a to nie
To jest dobre, a to złe
Każdy ma wariacje swe

A ja to gwiżdżę na to
Nie obchodzi mnie
Czy w zgodzie będę żyć z bon tonem
Czy też nie
Ja mam swe zdanie
I wyrobione przekonanie
I szkoda słowa
By chcieć wpłynąć na nie


Bo ja to gwiżdżę na to
Jak mnie sądzi świat
Bon ton to dla mnie przestarzały grat
Ja robię nawet źle
Gdy mi coś podoba się
Bo ja to gwiżdżę na to
Bo tak chcę

Powiem krótko, szkoda słów
Jeśli tylko chłop jest zdrów
Nie oglądam się na resztę wcale
Nie dbam, czy posadę ma
Czy mi utrzymanie da
Lub czy biedny jest jak mysz

Jedna pragnie mieć gogusia
By był cacko, jak lalusia
Willa, auto, smoking, frak
Biały krawat, czarny lak
Biada, gdy mu czegoś brak

A ja to gwiżdżę na to
Nie obchodzi mnie
Czy ma Rolls Rolls-Royce'a czy Hispano
Czy też nie
Gdy idzie o mnie
To może być i całkiem goły
Byle był zdrów, morowy i wesoły

Bo ja to gwiżdżę na to
I mam własny sąd
Morały dawno odstawiłam w kąt
Niech mówi cały świat
Że ja postępuję źle
A ja to gwiżdżę na to
Bo tak chcę

Każda panna męża chce
Więc zastawia sieci swe
I tak słodka jest jak sacharyna
Zaś po ślubie maska precz
Mąż, to niepotrzebna rzecz
Podał patent, a to grunt

Protest mu się nie opłaci
Za te weksle nikt nie płaci
Potem w domu lament, krzyk
Pisk teściowej, teścia ryk
Zięć, gdzieś jak kamfora znikł

A ja to gwiżdżę na to
I tak nie chcę żyć
I wolę panną, zamiast taką żoną być
Nie zniosę nigdy
Kontroli żadnej, ni lamentu
I mogę wszystko robić bez patentu

Bo ja to gwiżdżę na to
Co pomyśli świat
Co powie ciocia, babcia, brat, czy swat
Uznaję jedno
A tem jest tylko serca głos
Na resztę gwiżdżę
I śmieję się w nos

2 komentarze:

  1. Dobry wieczór, czy ktoś z Państwa ma jakims cudem nuty lub podkład muzyczny do tego utworu?? proszę ewentualnie o kontakt beciali@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, proszę spróbować tutaj: https://staremelodie.pl/
      To prawdziwy skarbiec wiedzy. Pozdrawiam.

      Usuń