O tobie myśleć nie przestanę - Andrzej Włast

Teresa Lipowska
O tobie myśleć nie przestanę


Andrzej Włast

Gdy odszedłeś bez wahania
I bez słowa pożegnania
Znów się uśmiechnął do mnie świat
I łudziłam się przez chwilę
Będzie dobrze, będzie mile
Gdy odszedł apasz mój i kat

Nikt mi ginąć nie da marnie
Iść nie każe pod latarnię

Przyjdą inni, nowi, obcy
Roześmiani przyjdą chłopcy
Na plecy nie spadnie bat

Lecz o tobie myśleć nie przestanę
Gdy nadejdą nocy złe godziny
We śnie ujrzę oczy twe kochane
I przebaczę błędy twe i winy

Choć będzie mi jak w niebie
Choć przyjdą lepsi od ciebie

Lecz o tobie myśleć nie przestanę
Tyś był mój najgorszy, lecz jedyny

Na mej piersi blizna sina
Co dzień ciebie przypomina
Twe straszne pięści i twój nóż
Kędy zwrócę błędne oczy
Wzrok policji za mną kroczy
Pomny dni zbrodni twych i burz

Czarna Rita szydzi ze mnie
Żeś mnie rzucił tak nikczemnie

Wszyscy w głos się ze mnie śmieją
Że ja łudzę się nadzieją
A ty nie wrócisz nigdy już

Obrazy: Maria Amaral

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz