Idę sam - Michaił Lermontow


Anna German - Выхожу один я на дорогу
Bernard Ładysz - Idę sam

Michaił Lermontow
Wiktor Maksymkin

Idę sam, bez celu pustą drogą
Pasma mgieł się snują raz po raz
Głucha noc, nie spotkam tu nikogo
W górze roje migotliwych gwiazd
W górze roje migotliwych gwiazd

Jakże cudnie, uroczyście w niebie
Cała ziemia pogrążona w śnie
Zapatrzony w przestrzeń pytam siebie
Czemu dziś tak ciężko mi i źle
Czemu dziś tak ciężko mi i źle

Cóż mi jeszcze niesie życie moje
Nie żałuję utraconych lat
Pragnę tylko ciszy i spokoju
Niech beze mnie naprzód stąpa świat
Niech beze mnie naprzód stąpa świat

Usnę snem, lecz nie tym snem mogilnym
Co obróci w nicość wszystkich nas
Niechaj w piersi drzemią życia siły
I niech oczu nie zagaśnie blask
I niech oczu nie zagaśnie blask

Dniem i nocą niech z oddali słyszę
O miłości czarujący śpiew
A nade mną niechaj się kołysze
I niech szumi wieczna zieleń drzew
I niech szumi wieczna zieleń drzew

Obrazy: Izaak Lewitan

1 komentarz:

  1. Muzykę do wiersza Lermontowa skomponowała Elizawieta Szaszina.
    https://youtu.be/aDnJ88PMqQE

    OdpowiedzUsuń