Trzymając się za ręce - Krzysztof Dzikowski


Urszula Sipińska
Trzymając się za ręce


Krzysztof Dzikowski

To ostatni już spacer nasz
Idąc, trzymasz za rękę mnie
Słońce zaszło za stromy dach
Już nad Wisłą zapada zmierzch

Pewnie myślą powracasz znów
Do dalekich, rodzinnych stron
Gdzieś daleko jest Wołgi brzeg
Gdzieś daleko twój stoi dom

Gasną już ostatnie blaski dnia
Gdy idziemy razem, ty i ja
Już nad wodą wstają szare mgły
Gdy idziemy razem ja i ty

Zanim ścichnie twych kroków rytm
Zanim słońce swój zgasi blask
Spójrz, jak rzeka o zmierzchu lśni
Słuchaj wiatru, co w liściach gra

Kiedy wrócisz znów nad Wołgi brzeg
Kiedy będziesz bulwarami szedł
Może czasem wspomnisz spacer nasz
Może czasem sobie wspomnisz mnie

2 komentarze:

  1. Anonimowy8/18/2023

    Jaka to stara piosenka, chyba z lat 70-tych, pamietam ja,chodzilam jeszcze do szkoly, teraz sobie ja przypomnialam siedzac na lawce przed blokiem.Piekna i smutna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy9/16/2023

    Kiedyś wydawało się, że ludzie będą żyć w pokoju i miłości…nad Wisłą, Wołgą, Szprewą czy Sekwaną…aż nadszedł zły czas, czas nienawiści, tej codziennej i tej od święta! Pamiętajmy o tym, śledząc piękno na tym blogu, i nie pozwalajmy, aby nienawiść nas unicestwiła…

    OdpowiedzUsuń