Wymyśliłem ciebie - Adam Kawa

Irene Sheri

Andrzej Zaucha
Wymyśliłem ciebie

Adam Kawa


Dzisiaj nagle wymyśliłem ciebie,
twoje imię zadźwięczało we mnie.
Choć tyle nnych jest –
znam tylko jego dźwięk.

Do mnie mów najłagodniej,
jak tylko ty potrafisz
i podaj rękę spłoszoną
szczęściem nagłym.

Dla ciebie usta moje
i ciepło moich dłoni.
A potem przyjdą noce,
jak psy wierne pod nasz dom.

Jaką drogę wybierzemy razem?
Spłonął wieczór w horyzoncie gwiazdą.
Ta gwiazda świeci znów
nad jedną z naszych dróg.

W oczy patrz najłagodniej –
jak tylko ty potrafisz
i całuj wargi spłoszone
szczęściem nagłym.

Dla ciebie usta moje
i ciepło moich dłoni.
A potem przyjdą noce
jak psy wierne pod nasz dom.

Wiersz zamieszczony w tomiku
Agnieszka Osiecka
Najpiękniejsze wiersze i piosenki

Znalazł się także na płycie nowOsiecka - 2017
W katalogu ZAiKS-u jako autor widnieje Adam Kawa

7 komentarzy:

  1. Witam serdecznie :) Uwielbiam teksty Agnieszki Osieckiej, więc zaciekawił mnie tytuł powyższej piosenki, a analizując jej powstanie zauważyłam, że autorem tekstu, który śpiewa Andrzej Zaucha jest pan Adam Kawa (ur. 28 października 1942 we Lwowie, na Zamarstynowie) – polski poeta i autor piosenek, związany z Krakowem. Autor kilku tomików poetyckich, a także słów do piosenek, m.in. zespołu Dżamble.Być może chodzi o inny tekst, ale nie mogę się doszukać takowego(ten natomiast jest zawarty w zbiorze "Agnieszka Osiecka- Najpiękniejsze wiersze i piosenki". Mam prośbę - czy i gdzie mogę się czegoś więcej dowiedzieć o tekście tej piosenki ? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też znalazłam ten tekst w cytowanym przez Panią tomiku, z kolei na okładce płyty Dżambli widniej nazwisko Pana Kawy. Chyba już nikt nam tej zagadki nie wyjaśni.
      Serdecznie pozdrawiam. H.

      Usuń
  2. Jest duże prawdopodobieństwo, że autorką w/w tekstu jest Agnieszka Osiecka, bowiem - jak czytałam we wspomnieniach różnych osób - pisała często "na kolanie" rozdawała swoje teksty, nie dbając o podpis. Stąd mogą wynikać różnice. Serdeczności i wyrazy uznania za wspaniałą pracę :-)T.

    OdpowiedzUsuń
  3. Autorem "Dzisiaj nagle wymyśliłem ciebie" jest Adam Kawa. Potwierdzić to może Marian Pawlik, gitarzysta basowy zespołu "Dżamble" oraz perkusista tego zespołu, Benedykt Radecki, którzy nagrali tę piosenkę. Niestety kompozytor i pianista Jerzy Horwath zmarł 18 maja w tym roku. Agnieszka Osiecka nie współpracowała z "Dżamblami".

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy3/15/2020

    Wymyśliłem Ciebie jest autorstwa pana Adama, co wiem od niego samego. W początkowej fazie Dżambli był on niejako nawet członkiem zespołu, ale również w późniejszym okresie wspierał ich w kwestii tekstów piosenek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Na to wygląda, że w tomiku "Najpiękniejsze wiersze i piosenki" zamieszczono ten utwór omyłkowo. Zaraz poprawię.

      Usuń
    2. Oczywiście że autorem tekstu jest mój przyjaciel Adam Kawa, wiem dobrze gdyż znam wszystkich zamieszanych i sam polecałem teksty Adama Dżamblom których zresztą byłem członkiem w pierwszym składzie.

      Usuń