Dom na jednej nodze - Agnieszka Osiecka


Maryla Rodowicz
Dom na jednej nodze

Agnieszka Osiecka

To mój dom, ten mój biały żagiel
To mój dom, te dwie sosny nagie
To mój dom, tych tu gratów parę
To mój dom, te dwa koty stare
To mój dom, ten stół połatany
To mój dom, ten piec jak pijany
To mój dom, ten dom co go nie ma
To mój dom...
To mój sen, mój sen niespokojny
To mój sen, jakieś stare wojny
To mój sen, te dwie czarne drogi
To mój sen...
O, miły mój, snu mi nie zabieraj
Nie zamykaj mi dróg, nie buduj gór
O, to mój dom, dom co stale w drodze
To mój dom, dom na jednej nodze
To mój dom, dom jak latarenka
Już nie zmienisz go
Nie mów mi: dość już wędrowania
Nie mów mi, że to błąd
Zaczekaj aż zatęsknię jak za mamą
Wezwie mnie stały ląd

To mój skarb, ta gitara śpiewna
To mój skarb, ta sukienka zwiewna
To mój skarb, skarb za cztery grosze
To mój skarb, co przy sobie noszę
To mój ląd, nie za bardzo stały
To mój ląd, mój ląd czarno-biały
To mój ląd, mój ląd co go nie ma
To mój ląd...
O, to mój los, ta niespokojna woda
To mój los, uroda nie uroda
To mój los, nic ująć i nic dodać
To mój los....

O, miły mój, snu mi nie zabieraj
Nie zamykaj mi dróg, nie buduj gór
O, to mój dom, dom co stale w drodze
To mój dom, dom na jednej nodze
To mój dom, dom jak latarenka
Już nie zmienisz go
Nie mów mi: dość już wędrowania
Nie mów mi, że to błąd
Zaczekaj aż zatęsknię jak za mamą
Wezwie mnie stały ląd

2 komentarze:

  1. Mój los....mój dom....stały ląd...... Nie znałam tego, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię tę wyliczankę. Moja ulubiona, która niezmiennie chwyta za serce, to "Walc końcówka". Pozdrawiam.

      Usuń