Miasteczko Bełz


Adam Aston, Andre Ochodło
Miasteczko Bełz - Mein sztetele Belz


Jacob Jacobs

Pamiętam temu dwadzieścia już lat
Gdym szedł w daleki, nieznany świat
Me oczy były tak pełne łez
Gdym żegnał mój rodzinny Bełz

Miasteczko Bełz, kochany mój Bełz
Maleńka mieścina, gdzie moja rodzina 
I dom mój był
Miasteczko Bełz, kochany mój Bełz
Ach ileż to razy nad rzeczką jam marzył
O szczęściu śnił


Wspomnienia jasnych lat minionych 
Tak mi drogie są
Biedne serce me stęsknione 
Zawsze ranią i tną

Miasteczko Bełz, kochany mój Bełz
Maleńka mieścina
Gdzie moja jedyna kochała mnie

Dziś kiedym wrócił nie poznał mnie nikt
Mej lubej nie ma i dom mój znikł
Przywitał jeno mnie obcy zgiełk 

Więc ty żeś to mój dawny Bełz


Magda Umer - Miasteczko Bełz
Dwadzieścia lat po wojnie


Agnieszka Osiecka
Mój miły Icełe
już nie bój się nocy
i ludziom w oczy patrz,
w miasteczku Bełz.

Minęło tyle lat,
harmonia znów gra,
obłoki płyną w dal,
znów toczy się świat.

Wypiękniał nasz Bełz,
w ogrodach, na grobach bez.
Nikt nie chce pamiętać,
nikt nie chce znać smaku łez.

I tylko gdy śpisz,
samotny i sam,i tylko gdy śpisz,
płyniesz, giniesz tam...

Gdzie tata i mama
przy tobie są znów
i czule pilnują
malutkich twych snów.

Miasteczko Bełz,
kochany mój Bełz.
W poranne gazety ubrany
spokojnie się budzi Bełz

Łagodny świt
zwyczajnych dni rytm,
w niedziele bezpieczna
nad rzekę wycieczka
i w krzakach szept.
 
A w piekarni pachnie chleb,
koń nad owsem schyla łeb.
Zakochanym nieba dość,
tylko cicho gwiżdże ktoś.

Miasteczko Bełz,
main sztetełe Bełz.
Wypłowiał już tamten obrazek,
milczący, płonący Bełz.

Dziś, kiedy dym,
to po prostu dym.
Pierścionek na szczęście,
w przemyśle zajęcie,
w niedzielę chrzest.

Białe ziarno, czarny mak,
młodej żony słodki smak.
Kroki w sieni... nie drżyj tak,
to nie oni. To tylko wiatr...
 
Miasteczko Bełz,
kochany mój Bełz.
W kołysce gdzieś dzieciak zasypia,
a mama tak nuci mu:

Zaśnijże już
i oczka swe zmruż.
Są czarne,
a szkoda, że nie są niebieskie.
Wołałabym...

Zaśnijże już
i oczka swe zmruż.
Są czarne,
a szkoda, że nie są niebieskie.
Wolałabym... Tak jakoś... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz