Moja miłość największa - Wojciech Młynarski


Michał Bajor
Moja miłość największa

Wojciech Młynarski


W białych zim białych wierszach
W złotych sierpnia pokojach
Moja miłość największa
Nie wie nic, że jest moja
Czas ją syci jak wino
Wyobraźnia upiększa
Moją miłość jedyną
Moją miłość największą

I nic nie powiem jej, broń Boże
Nie powiem nic umyślnie
Bo póki milczę, to ją mnożę
Gdy wyznam wszystko - pryśnie
Więc nie wyśpiewam mej miłości
Niech nie wie, co się dzieje
I nieświadoma swej piękności
Niech w myślach mych pięknieje

W białych zim białych wierszach....


Może kiedyś, po latach

Jednak szepnę nieśmiało
"Kiedyś, tamtego lata
Strasznie panią kochałem"
A ty przerwiesz w pół zdania
Me wyznania zabawne
"I ja pana kochałam
Wtedy latem i dawniej"

I nic prócz małej chwilki żalu
Nie złączy nas, kochana
W tym dziwnym życiu, śmiesznym balu
Miłości niewyznanych
Bladym tancerzom gra cichutko
Orkiestra salonowa
A pod orkiestry każdą nutką
Podpisać można słowa:

W białych zim białych wierszach...

2 komentarze:

  1. Brakuje w zestawie pieknych,lirycznych piosenek Mlynarskiego:
    "Milosc jest tylko jedna"(Bajor),"Ja kocham,Ty kochasz"(Bajor/Wyszkoni)."Melodia wracasz do mnie"(Tomasz Stockinger). Jednak ilosc zebranych utworow lirycznych Mlynarskiego....imponujaca mimo wszystko.
    Dziekuje bardzo!
    Grace C.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i wszystkie cenne uwagi. Postaram się uzupełnić w najbliższym czasie. Serdecznie pozdrawiam. H.

      Usuń