Kaziu, zakochaj się - Jeremi Przybora

Zofia Kucówna, Jeremi Przybora, Jerzy Wasowski
Kaziu, zakochaj się

Jeremi Przybora


Już wiosna
podrosła
i bzami tchnie.
Kaziu! Kaziu! Kaziu!
Zakochaj się!
Bez rosy
po nocy
i listek schnie.
Kaziu, zakochaj się!

Zawsze sam,
wciąż bez dam -
jak to pojąć mam?
Uroczej Iwonce eN
odebrałeś sen.
Jak pąki
Iwonki
jagody dwie.
Kaziu!
Zakochaj się!

Już lato
swym kwiatom
motylki śle.
Kaziu! Kaziu! Kaziu!
Zakochaj się!
Spójrz - drżące
na łące
sylwetki te.
Kaziu! A gdzie ty, gdzie?

Zawsze sam,
wciąż bez dam -
jak to pojąć mam?
Prześlicznej Małgosi eF
wrze dla ciebie krew.
Małgosię
na oślep
brać każdy chce.
Kaziu!
Zakochaj się!

Już jesień
łzy niesie
Teresie Be.
Kaziu! Kaziu! Kaziu!
Z Teresą źle!
Już zima
się ima
wzorków na szkle.
Kaziu!
Zakochaj się!
No, a ja -
czyżbym ja
była taka zła?
I wdzięk mam i własny dach -
domek cały w bzach.
Do twarzy
mi marzyć
przed domkiem w bzie...
Kaziu! Ty kochasz mnie!

Obrazy: Jurij Macyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz