Lato, lato czeka. - Ludwik Jerzy Kern

Ostatnie podróże, te małe i te duże, uświadomiły mi, że przecież wakacje tuż-tuż. Tęsknię za czasami, kiedy jeszcze jeździłam na wakacje, a do poduszki czytywałam Pana Kornela M.  Kojarzą mi się z przygodą i zapachem upalnego lata, tak jak w tym filmie „Szatan z 7-ej klasy”, który pierwszy raz obejrzałam w latach 60., w krakowskim kinie „Wanda”,  a po raz nie-wiem-który, wczoraj. NAJWYŻSZY CZAS NA WAKACJE!!!


Halina Kunicka - Lato, lato czeka

Ludwik Jerzy Kern

Lato, lato, lato czeka
Razem z latem czeka rzeka
Razem z rzeką czeka las
A tam ciągle nie ma nas

Lato, lato, nie płacz czasem
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem
W lesie schowaj dla nas chłodny cień
Przyjedziemy lada dzień

Już za parę dni, za dni parę
Weźmiesz plecak swój i gitarę
Pożegnania kilka słów
Pitagoras bądźcie zdrów
Do widzenia wam canto, cantare

Lato, lato, mieszka w drzewach
Lato, lato, w ptakach śpiewa
Słońcu każe odkryć twarz
Lato, lato, jak się masz?

Lato, lato, dam ci różę
Lato, lato, zostań dłużej
Zamiast się po krajach włóczyć stu
Lato, lato, zostań tu

Pożegnania kilka słów
Pitagoras bądźcie zdrów
Do widzenia wam canto, cantare

Szatan z VII-ej klasy - 1960

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz