Ballada o Suliko

Sława Przybylska - Ballada o Suliko

Akakij Ceretli - Wanda Sieradzka

Gdzie rozkwita kwiat, róży kwiat
Na gałązce siadł lotny ptak
Zadrżał wśród listowia purpurowy pąk
Czemu serce drży, Suliko

Jedzie wrony koń spoza wzgórz
Jeździec zbliża się, wchodzi w próg
Spragnionemu dajże wody
Wyjdź przed dom
Czemu kryjesz się, Suliko...

Pięknie pachnie chleb, pachnie miód
Proszę napij się, ucisz głód
Ale nadaremnie ściga mnie twój wzrok
Inna jestem już, Suliko...

Wiłam z przędzy nić, długą nić
Z przędzy powstał szal, zwiewny szal
Szal do przędzy niepodobny nic a nic
I ty jesteś już nie ten sam...

Pobladł jeździec i ruszył w cwał
W locie zerwał kwiat, róży kwiat
Zdrada rani serce, kolec rani dłoń
Zapłakała w głos Suliko
Bo umiera miłość,  kiedy stargasz ją
Mówi stara pieśń, Suliko 


Chór Czejanda - Suliko

Aleksander Rymkiewicz

Chciałem znaleźć mej miłej grób
Smutek co dzień me serce gniótł
Wiosną młode serca bez miłości schną
Gdzie ty jesteś, mów Suliko...

W bujnym lesie kwiat róży drży
Na jej płatkach lśnią rosy łzy
Czy to ty tak pięknie wznosisz głowę swą
Kwitnąc z dala stąd, Suliko...

Nad kochaną swą różą dziś
Słowik w gąszczu zgiął młody liść
Zapytałem tak, jak wzdycha wody dno
Czy to jesteś ty, Suliko...

Dziobkiem przywarł do listków drzew
W ciszy lasu  w krąg zabrzmiał śpiew
I dzwoniła pieśń słowika, aż do dnia
Jakby mówił mi - tak, to ja...

Obraz: Lado Gudiashvil
Fot. Akakij Cereteli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz