A Thousand Kisses Deep - Leonard Cohen


Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep
Lora Szafran - Na tysiąc pieszczot w głąb

Maciej Zembaty

Koników bieg, panienek wiek
Zwyciężyć trudno czas
Raz szczęście jest, potem cześć
Znów mówisz tylko pas
Lecz musisz grać, znów grać
Nie załamując rąk
Swym życiem żyć, nie wiedząc nic
Na tysiąc pieszczot w głąb

Znam każdy trik, znam tak jak nikt
Na mojej Boogie Street
Ty tracisz chwyt, opadasz w mig
Na arcydzieła dno
Zostaje mi zbyt wiele mil
Złożonych ślubów sto
Jak przetrwać tę kolejną noc
Na tysiąc pieszczot w głąb

A bywa, że w powolną noc
Łagodny oraz łotr
Odważą się pospołu zejść
Na tysiąc pieszczot w głąb

Pozostał seks, lecz jak to znieść
Ciśnienie morskich wód
Ocean mój należy już
Do tych, co czują głód
Na statku dziób docieram już
Ostatni okręt to
A potem sama go ślę na dno
Na tysiąc pieszczot w głąb

Znam każdy trik, znam tak jak nikt
Na mojej Boogie Street
Przymiotów twych nie zmieni nic
Ja chciałabym inna być
I rodzi się spokojna myśl
Że już do naszych ksiąg
Nie wpiszą nic, co mogło być
Na tysiąc pieszczot w głąb...

TUTAJ w przekładzie D. Wyszogrodzkiego

1 komentarz: