Już taki jestem zimny drań - Ludwik Starski

Eugeniusz Bodo
Już taki jestem zimny drań

Ludwik Starski

Posłuchajcie mej piosenki
I o litość błagam was
Pewne tony, rzewne dźwięki
Wzruszą marmur, beton, głaz
Czy do wyciągniętej ręki
Wpadnie groszy, czy złotych sto
Mnie nie zależy, bądźmy szczerzy
Grunt, by jakoś szło

Już taki jestem zimny drań
I dobrze mi z tem, bez dwóch zdań
bo w tem jest rzeczy sedno
Że jest mi wszystko jedno
Już taki jestem zimny drań

Moja niania nad kołyską
Tak śpiewała mi co dzień
Że zdobędę w życiu wszystko
Że usunę wszystkich w cień
No i prawdy była blisko
Ale w tem jest właśnie sęk
Że chodzę sobie, nic nie robię
I to jest mój wdzięk

Kto mi z państwa tu zazdrości
Mej rodzinki, wujków, cioć
Powiem krótko i najprościej
Gwiżdżę na nich, do stu kroć
Choć mnie brak ich uczuć złości
Swoje zdanie o nich mam
I jeśli chcecie, to w komplecie
Wszystkich oddam wam...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz