Szła myszka po wodę - Aleksander Rymkiewicz


Ewa Bem
Szła myszka po wodę

Aleksander Rymkiewicz

Jestem echo wszędobylskie
Wszystkich w lesie znam
Dokąd poszła mała myszka
Dziś opowiem wam

Szła myszka po wodę
Tu pień, tu kłoda
A tu zimna, zimna woda
Myszka myśli sobie:
Co ja teraz zrobię?
Co ja teraz zrobię?

Myszka mówi: Świeżą wodę
Czym zaczerpnąć mam?
Żebym miała mysie wiadra
Lub maleńki dzban

Szła myszka po wodę...

Nie mam wiadra ni konewki
Dzbana nie mam też
Muszę czekać, biedna myszka
Może spadnie deszcz

Szła myszka po wodę...

Na listeczek krople spadną
Na listeczku tym
Krople deszczu trzy zaniosę
Małym dzieciom mym

Szła myszka po wodę...

Każdej mojej małej myszce
Po kropelce dam
Trzy kropelki, bo trzy myszki
W mojej norce mam

Szła myszka po wodę...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz