Wesoła Wielkanoc - Jeremi Przybora

Irena Kwiatkowska
Wesoła Wielkanoc


Jeremi Przybora

Porzucił, ale zostawił list.
List w formie pisanki
Na jajku na twardo
Perfidną przyniósł mi treść (cytuję):
"Weź klucz spod słomianki.
Rozpaczać nie warto -
Zamieszkam z Dżdżówną. Cześć".

Dobra Wielkanoc!
Wesoła Wielkanoc!

Już dzwony śpiewają,
Już okna umyte,
Już w naftalinie tkwi ciuch…
I nagle to jajo -
Tym listem pokryte -
Dopiekłeś ty mi za dwóch!

Dobra Wielkanoc, co?
Wesoła Wielkanoc!

I jak teraz jeść szynkę
Z musztardą lub ćwikłą -
Pieprzówkę jak teraz pić? -
Gdy już się tę krzynkę
Do niego przywykło -
Z półgłówkiem chciało się być?

Dobrą Wielkanoc miałam!
Wesołą mam Wielkanoc!

Radosne nastroje
I powinszowanka,
I Alleluje co krok.
A tu robi swoje
Okrutna pisanka
I życie truje na rok.

O, jaką mam dobrą Wielkanoc!
Wesołą Wielkanoc!

Gdy syty sielanki
Swą nędzną zawartość
Z rąk tamtych zwrócisz mi pań -
List w formie pisanki
Na jajku na twardo
W skorupce wbiję ci w krtań!

Dobra Wielkanoc, co?
Wesoła Wielkanoc, tak?
No to masz!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz