Wczoraj kiedy jeszcze byłam młoda - Jan Zalewski


Danuta Rinn
Wczoraj, kiedy jeszcze byłam młoda


Jan Zalewski

Już nadszedł czas, najwyższy czas
By w dzień wczorajszy spojrzeć głębiej
Zapytać serca pierwszy raz
Sokole było, czy gołębie
Czy potrafiłam sprostać dniom
Co pozostało: zysk czy szkoda
Czy się sprzeniewierzyłam snom
Wczoraj, gdy jeszcze byłam młoda

Ileż to dat, rozlicznych dat
Zmieniało życia mego postać
Czy rozumiałam ten mój świat
Czy potrafiłam światu sprostać
Kiedy właściwie pierwszy raz
W myślach się pojawiły słowa
Jak zmarszczka, która szpeci twarz
Wczoraj, gdy jeszcze byłam młoda

Był kiedyś ktoś. i jeszcze ktoś
A przewinęło się ich wielu
Czy pozostało po nich coś
choć jedno słowo, przyjacielu
Czemu się ze mną stało tak
Jakby zabrała wszystko woda
I nie pozostał żaden ślad, że
Wczoraj jeszcze byłam młoda

Już nadszedł czas, najwyższy czas
By odpowiedzieć na pytanie
Co to się stało z każdym z nas
Moi panowie, moje panie
Gdzie znikła radość, zginął śmiech
I ta fantazja, której szkoda
I której towarzyszył grzech
Do wczoraj, kiedy byłam młoda

Kto mi odebrał tyle lat
Bez mojej zgody, bez udziału
I jednym ruchem zmienił świat
By nic w nim ze mnie nie zostało
Nie powiedziałam przecież tak
Nie ustąpiłam, mówiąc: zgoda
By istniał dla mnie lepszy świat
Do wczoraj, kiedy byłam młoda

Nie trzeba łez, nie trzeba słów
I łzy, i słowa gardło duszą
Tu trzeba się poderwać znów
Tu trzeba się do życia zmusić
To nie jest proste, dobrze wiem
Lecz proste mi już nie wystarcza
Już jutro przyjdzie taki dzień
A wczoraj, wczoraj byłam starsza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz