Gram o wszystko - Wojciech Młynarski

Ewa Bem, Michał Bajor - Gram o wszystko

Wojciech Młynarski

Srebro najczulszych słów, milczenia złoto,
nadziei wielki szmaragd, ciężką forsę wart,
korale tęsknoty, perły łez –
panowie – oto ma stawka rzucona dziś
na jedną jedyną z kart...

Bo ja, jak gram to gram,
mnie nie wstrzymasz namową ni siłą,
a dziś zagrać chcę – było nie było –
o twą miłość...
Bo ja niewiele dbam o złe wróżby na ziemi i niebie,
czy to dobrze, czy źle, nie wiem, nie wiem,
gram o ciebie...

Chcę być bogata, choć przez chwilę,
chcę bogata być,
w kasynie świata nie umiem tkwić,
niby widz, bierny widz.

I to wiem, ten system mam,
czy do szczęścia daleko, czy blisko,
kiedy kocham – gram o wszystko!
A gdy przegrywam, to nie bywam smutna,
a kiedy myślą wracam do minionych chwil,
z goryczą nie wymazuję ich z pamięci płótna –
przynajmniej mi o coś szło, przynajmniej się miało styl...

Bo ja, jak gram to gram...

CODA: I ty bądź taki sam,
czy do szczęścia daleko, czy blisko,
kiedy kochasz – graj o wszystko...

1983

Obrazy: Fulvio De Marinis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz