Wysocki - Młynarski - Po mnie narzeczona


ЗА МЕНЯ НЕВЕСТА... - PO MNIE NARZECZONA...

Włodzimierz Wysocki - Wojciech Młynarski

Po mnie narzeczona łzę uroni słoną,
Za mnie kumple zwrócą nieoddany dług,
Za mnie inny śpiewak moją pieśń dośpiewa
I być może za mnie mój wypije wróg.

Czytać mi nie dają tutaj książek żadnych
I w gitarze pękły struny dwie.
W górę mi nie wolno, wolno tylko na dno,
Słońca mi nie wolno i księżyca nie...

Do swobodnych tylu kroków mam tu prawo,
Ile ich od ściany aż do drzwi.
I nie można w lewo i nie można w prawo,
Można skrawek nieba zza krat, można tylko sny...

Bracie mój, gdy wreszcie w zamku klucz zazgrzyta
I gdy wdzieję własny łach na kark,
Kto mnie tam uściśnie, kto mnie tam powita?
Jakie pieśni spłyną z naszych warg?...

Marian Opania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz