Nieznajomi z różnych miast - Agnieszka Osiecka


Jacqueline Dulac - Ceux de Varsovie
Halina Kunicka - Nieznajomi z różnych miast


Agnieszka Osiecka

Znam niewiele szos
Niewiele miast - ze dwa, ze trzy
Do gorących słońc
I chłodnych gwiazd daleko mi
Pamiętam tylko, że
Czy chciałabym czy nie
Nie sama mieszkam na tym świecie

Nie, ja nie znam cię
Kuzynie mój z paryskich hal
Nie, ja nie znam cię
Dziewczyno co chcesz iść na bal
Lecz płaczę tak jak ty
I śmieję się jak ty
I tęsknię, tak jak ty, po nocach

Inny bóg prowadził nas
Inny nas kołysał blask
Z innych wyfruwamy gniazd
W rożne strony

Nie, ja nie znam cię
Krewniaku mój z hiszpańskiej wsi
Nie, ty nie wiesz
Jak Warszawa gra i Wisła śpi
Lecz rodzisz się jak ja
Umierasz tak jak ja
I śpiewasz tak jak ja piosenki

Inny bóg prowadzi nas...

Nie, ja nie znam cię
Kuzynie mój z gorących wysp
Nie, ja nie znam cię
Żołnierzu co wysyłasz list
Lecz boję się, jak ty
Starzeję się, jak ty
I kocham, kocham, tak jak ty
Jak ty

Obrazy: Aldo Balding

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz