Miałam sen - Zbigniew Stawecki


Halina Kunicka
Miałam sen

Zbigniew Stawecki

Miałam sen
O tobie nad ranem, miałam sen
Przerwany przed końcem jasnym dniem
Nagłym świtem ucięty
Mało wiem
Jak sobie tłumaczyć okruch ten
Jak ciebie odczytać takim snem
Bo całkiem bez puenty

Taki sen
To może, mój Boże, czy ja wiem
Pomoże nam dwojgu znaleźć się
Co się stłukło - skleić
Ja i ty - niecierpliwi
Ja i ty - tak dalecy
Zawsze obok - czy prawdziwi my

Sen był bardzo kolorowy
Świat dokoła całkiem nowy
Szliśmy wielkim polem pośród żyta fal
Na mojej dłoni motyl siadł
A może to był żywy kwiat
Ty miałeś włosy niby len
Coś chciałeś mówić, lecz się urwał sen
Jaki żal…

Niestety, sen taki krótko trwa
Jeszcze krócej niż filmy
Budzimy się znowu w blasku dnia
Ja tak inna, ty inny

Miałam sen
A może się spełni, czy ja wiem
Postarajmy się spotkać w jednym śnie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz