Twoje kwiaty - Kora Jaroszowa


Mieczysław Fogg
Twoje kwiaty

Kora Jaroszowa

Twoje kwiaty szybko więdną
Bo na płatkach błyszczą łzy
Usychają razem ze mną
I odchodzą tak jak ty

Twoje kwiaty są nietrwałe
Żyją tylko kilka dni
Jak uczucie twe niestałe
I przelotne tak, jak sny

Jednak lubię twoje kwiaty
I nad życie kocham je
Mają dziwne aromaty
Każdy kwiatek w oczach schnie

Jednak kocham kwiaty twoje
Choć rozstanie wróżą mi
Bo te kwiaty są tak moje
Jak na płatkach lśniące łzy

Twoje kwiaty szepcą z cicha
Że nadejdzie taki dzień
Gdy z wazonu lub z kielicha
Tak ulotnią się jak cień

Twoje kwiaty, zawsze piękne
Chociaż mi tak szybko schną
Lecz w wazonie są ponętne
Bo te kwiaty twoje są

Ja poznaję twoje kwiaty
Wśród tysięcy pięknych róż
Mają inne aromaty
Pod spojrzeniem więdną już

Jednak wolę kwiaty twoje
Chociaż są zwilżone łzą
I choć dręczą niepokojem
Zawsze mi najdroższe są

Obrazy: Leopold Schmutzler

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz