Tyko ty opowiesz mi noc - Jan Zalewski

Catrin Welz-Stein

Stenia Kozłowska
Tylko ty opowiesz mi noc

Jan Zalewki

Wiatr już zasnął w leśnych malinach
Odfrunęła w światło ćma
Popłynęła rzeką mgła
Porą gwiazd, w stronę dnia

Nieuchronnie noc się zaczyna
Noc bez światła, noc bez tchu
Ta, co w nas się zatrzyma
Jak cień snu

Kto potrafi noc przywołać mi
Oddechem, smakiem łzy
Rozkołysanym rytmem krwi
Tylko ty

Kto potrafi noc pokazać mi
Ustami poprzez mgły
I cieniem ciała, które drży
Tylko ty, tylko ty

Wiatr się zbudził w leśnych malinach
Wypaliła w świecy ćma
Przypłynęła rzeką mgła
Z pory gwiazd w porę dnia

Nieuchronnie dzień się zaczyna
Narodzony z nocy dzień
Ale w nas się zatrzymał
W nas trwa cień

Kto potrafi noc przypomnieć mi
Oddechem, smakiem łzy
Powietrzem, które w słońcu drży
Tylko ty

Kto potrafi noc wywróżyć mi
Ustami poprzez mgły
Kolorem drzewa, ciszą w krwi
Tylko ty, tylko ty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz