Latawica - Anna Markowa


Hanka Konieczna
Latawica

Anna Markowa

Skacze ptaszek po ulicy, zbiera ziarna
A na polach ziemia bujna, ziemia czarna
Skacze ptaszek po ulicy i nie wierzy
Że tam ziemia pachnie chlebem, ciastem z dzieży

Skacze ptaszek po ulicy, zbiera proso
A dziewczynę-latawicę skrzydła niosą
Skacze ptaszek po ulicy, ptaszek skacze
A dziewczyna-latawica nocą płacze

Skacze ptaszek po ulicy, szarobury
A dziewczynę wiatr unosi w mleczne chmury
Skacze ptaszek po ulicy, zatroskany
A dziewczynie bose stopy bruk poranił

Skacze ptaszek po ulicy, zbiera proso
A dziewczynę-latawicę skrzydła niosą
Skacze ptaszek po ulicy, ptaszek skacze
A dziewczyna-latawica nocą płacze

Skacze ptaszek po ulicy, zatroskany
A dziewczynie bose stopy bruk poranił
Latawica ptakiem lata, ptakiem kwili
Zamienili się losami, zamienili...

7 komentarzy:

  1. Anonimowy9/12/2017

    Dziękuję za przypomnienie piosenek mojej ślicznej sąsiadeczki ze Smoleńska, która jeszcze jako Hania bardzo mi się podobała, no ale była o całe 4 lata starsza, co w tym wieku (15/19) jest epoką, pozatem podrywali ją mieszkający nieopodal, na Stachowicza bracia Z. (słyszalni w jednej z piosenek ;) Ale ona im też dała kosza i wyszła za jakiegoś makaroniarza, znikając ze Zwierzyńca, z Krakowa i z Polski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię Jej piosenki, tylko szkoda, że tak mało ich zostało. Ja pamiętam Panią Hanię z Krakowa, gdzie śpiewała na jednym z balów karnawałowych. Serdecznie pozdrawiam. H.

      Usuń
  2. Anonimowy9/12/2017

    ja mam jeszcze: Łatwo serce rozkołysać, Leśnym latem mnie kochałeś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja te też mam w swoich zbiorach, ale więcej niestety nie.

      Usuń
  3. Anonimowy9/13/2017

    "Jeśli chcesz" Opole 1963, ale tylko fragment (2 sekundy)

    tutaj:

    http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/10113

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy9/13/2017

    32 sekundy nie 2 ;) od 01:18

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy9/13/2017

    A tu całość

    https://www.youtube.com/watch?v=suqUu3B5bcU

    OdpowiedzUsuń