A jednak Warszawianki - Włodzimierz Patuszyński


Bohdan Łazuka
A jednak Warszawianki

Włodzimierz Patuszyński

Wiemy, że podróże kształcą
Czy by człowiek bez nich znał co
Dobre hobby - poznać świat
Bo przepiękne obyczaje
W różnych krajach się poznaje
Podróżuję więc od lat

Wiem, że można mówić wiek tu
O różnicy architektur
I o innych sprawach stu
O scenerii tam czy tu
O galerii tam czy tu
Można nawet milion słów

Więc słuchajcie, proszę, mnie
Bo paryskie ABC
Po podróży mojej
Wam przekazać teraz chcę

Ach, ten Paryż
Jeszcze mam w pamięci
Paryżanki, ach, Paryżanki
Ach, ten Paryż
Kusi mnie i nęci
Paryżanki, tak, Paryżanki

Jest tam ponoć i Luwr
Niech tam, szkoda mi słów
Na głupstwa
Ach, ten Paryż
Jeszcze mam w pamięci
Paryżanki - c'est ça, Paris

Więc z Paryża ledwo żywy
Bo nie byłem tam cnotliwy
Jam w samolot sobie siadł
Na moskiewskie mknę lotnisko
Tam zobaczę sobie wszystko
Bo nie byłem w Kraju Rad

Te muzea, te wystawy
Moc duchowej dla mnie strawy
I techniczny postęp tam
Wszystko to zobaczę sam
Już przed sobą Moskwę mam
O niej będę mówić wam

Więc słuchajcie, proszę, mnie
Bo moskiewskie ABC
Po podróży mojej
Wam przekazać teraz chcę

Ach, ta Moskwa
Jeszcze mam w pamięci
Moskwiczanki, ach, Moskwiczanki
Ach, ta Moskwa
Serce tak jak wosk mam
Moskwiczanki, ach, Moskwiczanki

Jest tam ponoć i Kreml
Niech tam, jedno, co wiem
To tylko
Ach, ta Moskwa
Jeszcze mam w pamięci
Moskwiczanki - i eto wsio

Wiem, że łatwo i najprościej
Nowe zdobyć znajomości
Gdy się jeździ tam czy tu
Kiedy nocą śpiewam “sto lat”
I odgadną, żem jest Polak
Już przyjaciół mam ze stu

I pytają o Warszawę
Ja mam właśnie zdawać sprawę
Co w niej zwiedzać, jak i gdzie
Nie zwiedzałem, więc skąd wiem
Brak fantazji - ja nie Lem
Więc wykręcam się - jamais

Lecz nic z tego, każdy chce
Znać warszawskie ABC
Więc im człowiek mówi
Wtedy tylko to, co wie

Ach, Warszawa
Najpiękniejsze z kobiet
Warszawianki, ach Warszawianki
Ach, Warszawa
Zapamiętaj sobie
Warszawianki, tak, Warszawianki

Jest tam też MDM
Niech tam, jedno, co wiem
To tylko
Że w Warszawie
Najpiękniejsze z kobiet
Warszawianki - na cały świat...

Fot. 4, 5 - Teresa Tuszyńska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz