Ale piosenka - Andrzej Poniedzielski


Michał Bajor - Ale piosenka

Andrzej Poniedzielski


Wiersz niesie głos
A spotyka go Muzyka
Wiersz czyni gest
Jakby do piosenki drzwi odmykał
Idą, i On
Na Jej tony wiele "ale" ma
Choć Ona ma
Nie bez "ale, ale" wiele zalet

Ale tych "ale"
La-la-la-la-la-la
i dalej

Ależ to rytm Mazy, frazy i wdzięk blina
Ja- mówi Wiersz
Długo w tej piosence nie wytrzymam
Ależ to rym
Metafory w słów studzience
I Muzyka łka
Nie pobędę długo w tej piosence

Ale tych "ale"...

Ja - mówi Wiersz
Nie układam myśli z sylab
Ciut dużo nut
Żadna myśl w tym rytmie nie wytrzyma
Wiem, dobrze wiem
Pani ma "muzyczne zdanie"
I ja zdanie mam
Albo rozum chyba, albo taniec

Ale tych "ale"...

Pan, panie Wiersz, szybko załamuje ręce
Ja, może też
Z przeproszeniem, jak ten "Jeż w sukience"
Bo, panie Wiersz
Ja bez taktu - mało umiem
Jak przyjdzie czas
Oj zatańczę ci ja i z rozumem

Ale tych "ale"...

Wiersz niesie głos ...

Obrazy: Octavian Florescu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz