Nie opuszczaj mnie - Jacques Brel


Jacques Brel - Ne me quitte pas
Michał Bajor - Nie opuszczaj mnie

Wojciech Młynarski

Nie opuszczaj mnie
Każda moja łza
Szepcze, że co złe
Się zapomnieć da
Zapomnijmy ten
Utracony czas
Co oddalał nas
Co zabijał nas
I pytania złe
I natrętne tak
Jak, dlaczego, jak
Zapomnijmy je
Nie opuszczaj mnie
Nie opuszczaj mnie...

Nie opuszczaj mnie
Ja deszczowym dniem
Ci przyniosę z ziem
Gdzie nie pada deszcz
Pereł deszczu sznur
Jeśli umrę z chmur
Spłynie do twych rąk
Światła złoty krąg
I to będę ja
W świecie ziemskich spraw
Miłowanie me
Będzie pierwszym z praw
Królem stanę się
A królową ty
Nie opuszczaj mnie
Nie opuszczaj mnie
Nie opuszczaj mnie
Ja wymyślę ci słowa
Których sens pojmiesz tylko ty
Z nich ułożę baśń
Jak się serca dwa pokochały
Na przekór ludziom złym
Z nich ułożę baśń
O tym królu co
Umarł z żalu bo
Nie mógł kochać cię
Nie opuszczaj mnie
Nie opuszczaj mnie

Nie opuszczaj mnie
Przecież zdarza się
Że największy żar
Ciska wulkan co
Niby dawno zmarł
Pól spalonych skraj
Więcej zrodzi zbóż
Niż zielony maj
W czas wiosennych burz
Gdy księżyca cierń
Lśni na nieba tle
A z czerwienią czerń
Nie chcą złączyć się
Nie opuszczaj mnie

Już nie będzie łez
Już nie będzie słów
Dobrze jest jak jest
Tylko taki kąt
Mały kąt mi wskaż
Gdzie twój słychać śmiech
Widać twoją twarz
Chcę gdy słońca krąg wzejdzie
Być co dnia
Cieniem twoich rąk
Cieniem twego psa
Nie opuszczaj mnie


Irena Jarocka
Nie zostawiaj mnie

Adam Kreczmar


Nie zastawiaj mnie, nie myśl o tym już
Że nam źle, to cóż, już nie będzie źle
Spróbujemy żyć jakby nigdy nic
Wszystko sklei się, wszystko da się zmyć
Powiedz jeszcze raz, jedno słowo - chcę
I zapomnę, że słońce traci blask
Nie zostawiaj mnie...

Ja ci wtedy dam wielkich skarbów wór
Malowany dwór, pełen ciepłych barw
Dam ci złoty świt i srebrzysty zmrok
Dam ci pereł stos, z których utkam łzy
I daleko stąd wyśnię w każdym śnie
Takie miejsce gdzie z łez zbuduję dom
Nie zostawiaj mnie...

Nie zostawiaj mnie, poszukamy słów
Co nam dadzą znów nasz dziecięcy śmiech
Poszukamy dróg co powiodą nas
Przez pamięci blask, po wybaczeń próg
Tam gdzie nigdy nikt nie znał słowa nie
Gdzie się listy śle bledsze niż mój list
Nie zostawiaj mnie...

To nie znaczy nic kiedy drzewo schnie
To nie znaczy, że już przestało żyć
To nie znaczy nic burza doda sił
By choć jeden żył zapomniany liść
On powstrzyma grad, zazieleni cień
Przeciw szarej mgle rozkołysze świat
Nie zostawiaj mnie...

Nie zostawiaj mnie, ja nie płaczę, spójrz
Będę cicha już jak najcichszy sen
Proszę , niech trwa z Tobą dzień i noc
Twój niewielki cień, a to będę ja
Tylko, powiedz, że… nie, nie trzeba nie
Wiem, za dużo chcę...
Tak, przepraszam Cię
Nie zostawiaj mnie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz