Antonina - Jeremi Przybora


Wojciech Gąssowski
Antonina

Jeremi Przybora

Któż tak niemodnie dzisiaj ma na imię
Któż dzisiaj taki sposób bycia ma
Moda maxi, moda mini
Też współczesną nie uczyni
Z panny, co jest jakby z wczorajszego dnia

Któż tak jak ona imię ma niemodne
I tak jak ona niedzisiejszy styl
Z tą dziewczyną jest zawodne
Co dziewczęta inne modne
Czyni zgodne i dogodne w parę chwil

O, Antonino, tyś mi perspektywą żadną
O, Antonino, ja za dniem marnuję dzień
O, Antonino, albo przestań być tak ładną
O, Antonino, albo sposób bycia zmień

Lecz Antonina wcale się nie zmienia
Na próżno proszę, błagam, chodzę zły
Po dwóch latach jej wielbienia
Powiedziała od niechcenia
Może pan od dzisiaj mówić do mnie - ty

O, Antonino, tyś mi perspektywą żmudną
O, Antonino, tak się wlecze za dniem dzień
O, Antonino, albo przestań być tak cudną
O, Antonino, albo sposób bycia zmień

A kiedy się nie zmieni Antonina
Być może mnie się uda zmienić lżej
I jak pan z niemego kina, czarny żakiet, blada min
Na kolanach się oświadczę w końcu jej
Choć nie będzie mi wygodnie z tym, ojej
Antoninie się oświadczę,klęcząc, mej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz