Zeszyty w kratkę

Rano jak zwykle z psem na spacer i melancholia jakaś. Może dlatego, że niedługo skończy się lato... Myśli płyną leniwym nurtem, zatrzymując się od czasu do czasu, aby popodziwiać znajome krajobrazy. I tak oto przemierzając niespiesznie bezkresne łąki pamięci przypomniałam sobie stare zeszyty w kratkę, do których ponad 40 lat temu zaczęłam skrzętnie przepisywać wiersze, teksty ulubionych piosenek i inne "takie-tam" dyrdymały. Zaraz po przyjściu do domu zajrzałam do swojej szuflady ze starociami, znalazłam i nie mogę się oderwać. Nic się nie zmieniło!!! Znowu mam 16, 20, 30... lat, a każdy wiersz przywołuje jakieś wspomnienia... Minęło kilkadziesiąt lat i postanowiłam "przepisać" niektóre ze swoich ulubionych strof do nowego, multimedialnego zeszytu. Odświeżone i otrzepane z kurzu, podszczypują duszę, żeby nie zasnęła, nie umarła z nudów!


Ewa Demarczyk, Andrzej Nardelli
Groszki i róże

Julian Kacper, Henryk Rostworowski

Masz takie oczy zielone
Zielone jak letni wiatr
Zaczarowanych lasów
I zaczarowanych malw
Dla ciebie mały ogrodnik
Zasadził groszków tysiąc
W kapocie stracha na wróble
Pragnął ci miłość przysiąc
Więc z koszem groszków mały strach
Pierwszy raz spojrzał ci w oczy
O tysiąc więcej znalazł barw
Niż wyśnił sobie w nocy
I odtąd pod oknem twoim
Zaczarowany kamienny
Z bukietem groszków stoi
Strach romantyczny wierny

Masz takie usta czerwone
Czerwone jak pożar zórz
Zaczarowanych ranków
I zaczarowanych róż
Dla ciebie mały ogrodnik
Posadził pnące róże
Że tobą był urzeczony
Pragnął cię nimi urzec
I z róż naręczem przyszedł raz
Prosić o jedno twe słowo
Oślepił go twych oczu blask
Milczałaś kolorowo
I odtąd pod oknem twoim
I groszki kwitną i róże
Na modłę wiotkich powoi
Pną się i pną po murze

Vladimir Volegov








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz