Piosenka o Zielińskiej - Agnieszka Osiecka


Skaldowie
Piosenka o Zielińskiej

Agnieszka Osiecka
💗
Ja nie widziałem takiego
spojrzenia zielonego,
nie dotykałem takiego
blasku złoto - pszennego,

od Pragi - Północ aż do Mińska,
takiej drugiej nie ma - Zielińska!
💗
Zasnął Poniatowski Józef,
zasnął już Sobieski Jan,
a ja błąkam się i smucę i nudzę,
bo ja z tobą kłopot mam.
Ma każdy pomnik imię swoje,
i każdy człowiek, każdy szczeniak,
i tylko ty, kochanie moje,
wciąż nie masz i nie masz imienia.
💗
Wyprzystojniałem przez ciebie
i chodzę do fryzjera,
i nawet znam się od wczoraj
na światowych manierach.
Tęsknota z oczu łzy wyciska
powiedz, gdzie ty jesteś - Zielińska?!
💗
Drzemie już zmęczona Nike,
i Syrenka dawno śpi,
a ja błąkam się z rozwianym szalikiem
i ze swoim losem złym.
Ma każdy pomnik imię swoje,
i każdy człowiek, każdy szczeniak,
i tylko ty, kochanie moje,
wciąż nie masz i nie masz - imienia.
💗
Nie żądam wiele od losu,
dobrego ani złego,
o szklanej górze nie marzę,
darmo nie chcę niczego,
tylko ty przybądź bógwiskąd,
moja ukochana Zielińsko!
Moja ukochana, anonimowa - Zielińsko!
Jasna i zbożowa - Zielińsko!

Muz. Andrzej Zieliński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz