A. Osiecka - Imionnik z kwiatem - Konwalia

3 czerwca – Leszka

Gdy żyć ci zbrzydnie, drogi Leszku
tam gdzie cię rzucił los cyniczny,
siądź na angielskiej sofy brzeżku
i napisz do mnie list klasyczny:
Więc, że wam zdrowo, że wam czysto,
że dobrze chowa się wam małe,
że kot nazywa się Mefisto,
tylko że trudno tak... na stałe.
Wtedy od razu ci pościelę -
na górce u mnie, czy u kogoś,
pachnącej kawy młynek zmielę
i też napiszę (swoją drogą):
...więc: Nie spodziewaj się tu cudów.
Kokoszy tłustych. Jasnych gęb.
Płonącej prawdy. Wiosny Ludów.
Sikorek śmiesznych, zwinnych zięb.

Zimę, po pierwsze, mamy ciężką,..
Trochęśmy też zanadto cwani.
Coś nam ładnego bardzo przeszło...
Jak gdybyśmy - odczarowani...
Ale to wróci. Wrócić musi.
Gdzież - chytra minka do Polaka!
Możeśmy trochę sercem głusi,
lecz ziemia wciąż - niebylejaka:
Otwarta stoi Puszcza Piska,
Mówią: "za dużo drzewa tną",
lecz pachną ciągle wrzosowiska
i sarny wciąż z miłości mrą.
Mnie tu niejedną wbili drzazgę,
I ja, niejeden Boży dzień
na pył zmieliłam. Nie... na miazgę...
Przepiłam, sklęłam... Został cień.

Ale ja do tej tutaj ziemi
przybita jestem konwaliami.
A my - gwiazdami prowadzeni,
My z tobą Leszku - tacy sami.






lifeisphoto.ru

3 komentarze:

  1. Piękny tekst - sercem dziękuję, z przyjemnością tutaj zaglądam i cieszy mnie,że znajduję tu chwilę wytchnienia :) Pozdrawiam cieplutko, od serca <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam. Hanka

      Usuń
  2. Anonimowy3/06/2021

    year old VP Accounting Kalle Gaylord, hailing from Fort Saskatchewan enjoys watching movies like Demons (Dèmoni ... l'incubo ritorna) and Brazilian jiu-jitsu. Took a trip to Historic Fortified Town of Campeche and drives a Chevrolet Corvette L. pojawiaja sie na tej stronie internetowej

    OdpowiedzUsuń