Wiosna, ach to ty - Marek Grechuta


Marek Grechuta, Michał Bajor
Wiosna - ach to ty

Dzisiaj rano niespodzianie zapukała do mych drzwi
Wcześniej niż oczekiwałem przyszły te cieplejsze dni
Zdjąłem z niej zmoknięte palto, posadziłem vis a vis
Zapachniało, zajaśniało - wiosna, wiosna - ach to ty

Wiosna, wiosna, wiosna - ach to ty...

Dni mijały coraz dłuższe, coraz cieplej było u mnie
Coraz lżejsze miała suknie, lekko płynął wiosny strumień
Wreszcie nocy raz czerwcowej zobaczyłem ją jak śpi
Bez niczego. Zrozumiałem - lato, lato - ech że ty

Lato, lato, lato - ech że ty...

Od gorąca twych promieni zapłonęły liście drzew
Od zieleni do czerwieni krąży lata senny lew
Mała chmurka nad jej czołem, mała łezka - smutku znak
Pociemniało, poszarzało - jesień, jesień - jak to tak

Jesień, jesień, jesień - jak to tak

Białe wiatry już zawiały, wiosny, lata, wszystkie znaki
Po niej tylko pozostały przymarznięte dwa leżaki
Stoję w oknie, wypatruję, nagle dzwonek u mych drzwi
Zima, zima wchodźże szybciej, ogrzej się na parę chwil

Wiosna, wiosna, wiosna - ach to ty...
Lato, lato, lato - ech że ty
Wiosna, wiosna, wiosna - ech że ty...
Jesień, jesień, jesień - jak to tak...
Wiosna, wiosna, wiosna - jak to tak...

Anca Bulgaru

1 komentarz:

  1. Anonimowy5/26/2023

    Nie umiem się powstrzymać kiedy jest mi blisko do tematu który zawsze budzi pozytywne skojarzenia. W dodatku te bukiety kojarzą mi się z zawiłością podobno lepszej połowy Rodzaju
    Zatem taki o tego tematu jest mój komentarz:

    Le quattro stagioni
    Trwa pierwszy koncert skrzypcowy
    Przebudziły się biedronki
    Macierzanka ziołem nowym
    Czeka na sąsiednie dzwonki


    Przebrzmiewa " La Primavera"
    Radosne tutti unosi brew
    Tryle staccata zawiera
    Potrójnych skrzypiec śpiew
    .

    Tremolo smyczy się burzą
    Pasaże błyskawicami
    Szesnastkowe linie wróżą
    Pastoralne largo altówkami

    Konwalii wiosenne dzwonki
    Z zieleni kropką na płatku
    Do serca s pustej skarbonki
    Przyjęły formę dodatku
    J.




    OdpowiedzUsuń