Franio i... Manio - Jeremi Przybora

Franiu, ty moje słonko.....

Krystyna Sienkiewicz

W nocy wyśniłam rzewne
Franciszek Pieczka
W dni wymyśliłam pewne
Tego co jak królewnę
Obudzi mnie ze snu
Kiedy się wsłucham w ciszę
Już go wyraźnie słyszę
Franciszka, bo Franciszek
Na imię dałam mu

Franiu, ty moje słonko,
Powietrze i jedzonko,
Kwiatuszku i jesionko
Walczyku „Fascination”

Co tam porabia Franio
Czy on przejściowym paniom
Zmysłów nie służy Danią
I finansowych sił
Ach jakże by ci tanio
Ze mną wypadło, Franiu
Jak dzięki mym staraniom
Szczęśliwy byłbyś był

Franiu, ty moje słonko...

Co słychać u Franciszka
Czy może biała myszka
Spogląda z dna kieliszka
W bladziutką jego twarz
Ach Franiu życie mija
A ty mi się rozpijasz
Dam ekwiwalent ci ja
Więc po co nałóg masz

Franiu, ty moje słonko…

Gdzie się podziewasz Franku
Ptaszynko i poranku
Już może ruszasz klamką
Za drzwiami stojąc tuż
Może masz inne imię
Czy jedziesz tu czy płyniesz
Ach przybądź utul ty mnie
Bo nie wytrzymam już...

Manio to moje słonko....

Barbara Krafftówna

Co teraz robi Manio
Marian Kociniak
Ściśniętą szepczę krtanią
Oddając się pytaniom
I niepokojom oń
Czy wesół jak baranek
Wygląda zza firanek
Czy mu zgryzotek wianek
Okala bladą skroń

Manio to moje słonko
Powietrze i jedzonko
Wczasy nad Amazonką
Mój walczyk „Fascination”

Co tam porabia Manio
Czy on przejściowym paniom
Serca nie służy Danią
Finansów oraz  sił
Czy mu wypada tanio
Czy dzięki ich staraniom
Nie stanął nad otchłanią
I rozpacz w dłonie skrył

Manio to moje słonko...

Co robi mój Marianek
Czy sporo ma ubranek
I od luksusu wianek
U niego bucha aż
Czy też on dziesiątego
Pożycza do pierwszego
I czy nie kryje tego
Że przenicował płaszcz

Manio to moje słonko…

Gdzie jesteś, mój Marianku
Ptaszynko i poranku
Już może ruszasz klamką
I zaraz będziesz tuż
Może masz inne imię
Czy jedziesz tu, czy płyniesz
Ach przybądź – przytul ty mnie
Bo nie wytrzymam już

Maniu, ty moje słonko...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz