Nie zakocham się tej wiosny - Jeremi Przybora


NIE ZAKOCHAM SIĘ TEJ WIOSNY
duet męski z towarzyszeniem chóru dziewcząt


PAN B
Nie zakocham się tej wiosny już w nikim,
choćby śpiewem się zaniosły słowiki,
choćby zapachniały wszystkie jaśminy,
choćby zapłakały wszystkie dziewczyny.

CHÓR DZIEWCZĄT
Ojej!

PAN B
Dziewczyny?

PAN A
Dziewczyny, dziewczyny.

CHÓR DZIEWCZĄT
Ojej!

PAN B
Dziewczyny!

CHÓR DZIEWCZĄT
Jej! Jej! Jej!

PAN B
Nie zakocham się tej wiośnie na przekór.

PAN A
No i chyba słusznie, boś nie w tym wieku.
Trzeba umieć się wycofać z arenki,
gdy zaczyna służyć sofa do drzemki.

CHÓR DZIEWCZĄT
Ojej!

PAN B
Do drzemki?

PAN A
Do drzemki, do drzemki.

CHÓR DZIEWCZĄT
Ojej!

PAN A
Do drzemki - no wiesz.

CHÓR DZIEWCZĄT
Jej! Jej! Jej!

PAN B
Nie uwikłam się z tą wiosną w ten wątek.

PAN A
Górę w tobie wziął po prostu rozsądek.

PAN B
Nie usłucham ja tej wiosny zupełnie -
postulatów jej najprostszych nie spełnię!

CHÓR DZIEWCZĄT
Ojej!

PAN A
Nie spełnisz?

PAN B
Nie spełnię, nie spełnię.

CHÓR DZIEWCZĄT
Ojej!

PAN B
Nie spełnię.

CHÓR DZIEWCZĄT
Jej! Jej! Jej!

PAN B
Nie, nie pójdę ja tej wiośnie na rękę,
serce w żadną mi nie wrośnie panienkę.

PAN A
Za to darzę cię estymą nareszcie.

PAN B
Zakochałem ja się - zimą, już wcześniej.

CHÓR DZIEWCZĄT
Ojej!

PAN A
Już wcześniej?

PAN B
Już wcześniej, już wcześniej.

CHÓR DZIEWCZĄT
Ojej!

PAN B
Już wcześniej.

PAN A
O, ojej...

Jeremi Przybora i Jerzy Wasowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz