Pada - Andrzej Jarecki


Jan Peszek - Pada

Andrzej Jarecki


Gdy pada, leje albo mży
To mi wesoło, dobrze mi
Podoba mi się czysty kraj
Daj chmuro wody, daj!

Pada, to wspaniale, to się dobrze składa
To zaleta a nie wada, kiedy pada deszcz
Pada, to na szare życie dobra rada
Niechaj nas zaleje i zagada
Niech bajki opowiada

Pada, kubeł wody na łeb to zasada
To mi odpowiada, potop i zagłada
Deszcz, deszcz 

Niebo ze śmiechu roni łzy
Więc nie płacz, lecz się śmiej i ty
Zalany kraj od głów do stóp
Prosto w kałuże, no go chlup
Już nam nie grozi suchy rok
Ni suchy chleb, ni suchy wzrok
Mokro i wszerz i wzwyż  i w głąb
Kąp się ojczyzno, kąp!

Pada.....

Gdy pada, leje albo mży
To mi wesoło, dobrze mi
Podoba mi się czysty kraj
Daj chmuro z nieba wody, daj
Zalany asfalt, mokry bruk
Zalana tańczy para nóg
Zalany śmiej się bracie, śmiej
Lej, Panie Boże, lej!

Łabędzi śpiew - 1988

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz