Deszcz - Jeremi Przybora


Mieczysław Czechowicz
Deszcz (Historia prosta)

Jeremi Przybora


To rzecz nierzadka,
w niektórych wypadkach,
że pada deszcz.
Te fakty znacie i w naszym klimacie,
że pada deszcz.
A właśnie szczęście odchodzi najczęściej,
gdy pada deszcz.
I biegniesz za nim z mokrymi myślami,
bo pada deszcz.

I mnie użyczył los pewnej goryczy,
gdy padał deszcz.
Zdarzenie proste, więc kołnierz podniosłem
i szedłem w deszcz.
Bruk lśnił jak lustro i było dość pusto,
bo padał deszcz.
O bzach nie gadał, piosenek nie składał,
a padał deszcz.

A wtem wyraźnie zrobiło się jaśniej,
choć padał deszcz.
Ktoś podszedł do mnie, powiedział:
"tak mokniesz, a taki deszcz".
Już dalej wiecie, błysk słońca zaświecił,
i ustał deszcz.

Nieprawda, plotka,
bo nikt mnie nie spotkał
i padał deszcz.

Obraz: Dima Dmitriev

2 komentarze:

  1. Anonimowy8/23/2014

    Hallo! I 'm from Russia. Unfortunately I don't understand in Polish. Could you help me and write text of song "Deszczyk" performed by Edytha Piecha? http://www.youtube.com/watch?v=EXXH86lb9XA (I try to determine its authors and the first performer)
    My e-mail: albert_magnus@list.ru

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy8/24/2014

    Dziękuję za "Deszczowy fokstrot" :))

    OdpowiedzUsuń