Dla ciebie jestem sobą - Jeremi Przybora

 Kalina Jędrusik
Dla ciebie jestem sobą

Jeremi Przybora


Los – jak wszystkim – dał mi jedną tylko postać
i nie nazbyt nią zachwycił mnie.
Ale zawsze potrafiłam inną zostać –
gdy wchodziła duża stawka w grę.
Dziś posiadam różnych twarzy cały rejestr,
w których lepiej niż w e własnej mi.
O, jak dobrze umieć być tym, kim się nie jest!
Ja umiałam – nim przyszedłeś ty…

Dla ciebie jestem sobą
i choć to tak mało jest –
nie potrafię być przed tobą nikim więcej.
Sztuczny dźwięk odbierasz słowom –
czynisz zwykłym każdy gest –
i znów jestem tą tysięczną wśród tysięcy.
Tak mi z sobą nie do twarzy –
tak powinnam siebie kryć –
ale kiedy na mnie patrzysz,
już nie umiem inną być.
Dla ciebie jestem sobą
i choć to tak mało jest –
nie potrafię być przed tobą nikim więcej.

Dostosować sposób gry do nowych reguł –
w efektownym fałszu ukryć się –
potrafiłabym to zrobić dla innego –
a dla ciebie, a dla ciebie – nie.
Już nie umiem mojej prawdy minąć granic
i to chyba jest niedobry znak –
że przed innym nie odkryłabym jej za nic –
a przed tobą, a przed tobą - tak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz