Do ciebie szłam - Jeremi Przybora


Kalina Jędrusik, Hanna Skarżanka - Do ciebie szłam

Jeremi Przybora


Kiedy nie było dokąd dalej iść,
którędy ani po co,
gdy los me jutro krył przed moim dziś
bezgwiezdną, gęstą nocą –
wiedziałam, że mi nie wystarczy sił
na żadną inną drogę,
lecz iść do ciebie przez złych szlaków pył
ja zawsze, zawsze mogę.

Do ciebie szłam
do ciebie, mój miły,
do ciebie szłam –
tyśl wracał mi siły.
Do ciebie szłam –
od kiedy już nie wiem,
do ciebie szłam –
przez życie bez ciebie.
Do ciebie szłam
z daleka, z daleka,
do ciebie szłam –
wierzyłam, że czekasz.
Dla ciebie szłam –
po ciebie szłam
przez pusty świat,
do ciebie szłam –
od lat.

Gdy cię spotkałam – zaśpiewała w tle
gitary jasna struna.
Zapłonął księżyc w kolorowym szkle
melodii, co szła ku nam –
i pomyślałam wtedy, że to ty –
ten, z którym tańczyć idę,
i – że mi pewno kiedyś powiesz: „Przyjdź”,
a ja na pewno przyjdę.

Do ciebie szłam – przez puste ulice,
do ciebie szłam –
znaczona księżycem.
Do ciebie szłam –
po usta i serce.
Do ciebie szłam –
by nie iść już więcej.
Od ciebie szłam
Przez łzy nic nie widząc –
to tylko był
dla ciebie epizod.
Od ciebie szłam –
Dla ciebie szłam
przez pusty świat.
Bez ciebie – jak
od lat.

2 komentarze:

  1. Anonimowy9/01/2019

    takie tam:

    https://www.youtube.com/watch?v=A5FCLv3LxXE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://liryka-liryka.blogspot.com/2015/04/do-ciebie-szem-jeremi-przybora.html

      Usuń