Pod twoim oknem - Jeremi Przybora

Wiesław Michnikowski, Andrzej Bogucki
Pod twoim oknem

Jeremi Przybora


Pod twoim oknem co nocy stoję -
przybłęda z dzielnic zacnych bourgeois.
Dokoła szumi swym niepokojem
twoja dzielnica, dzielnica zła.

Pod twoim oknem chodzą oprychy -
pod twoim oknem pijacy klną.
Więc ty nie słyszysz canzony cichej,
co jest szkatułką z miłością mą.

Pod twoim oknem kwitną rumianki -
gwiazdki strącone w lamentach ros,
a w twoim oknie - na tle firanki -
widzę twój profil i mój zły los.

Pod twoim oknem - gościa pod pachę
prowadzi dziewka na zmięty koc,
nad twoim oknem lśni księżyc jak majcher,
którym mi grozi przedmiejska noc.

Na twoim oknie cień twój lirycznie
z drugim złączony w miłosny fresk,
a ja tu stoję, a ja nie krzyczę
i tylko za mnie gdzieś wyje pies.

Pod twoim oknem nożem dostanę
i wcale serca nie będę krył.
A potem potknie się o mnie ranek
i facet, który u ciebie był.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz