Ubóstwiam drakę - Jeremi Przybora

A ja ubóstwiam KABARET STARSZYCH PANÓW! Te teksty, tę piękną polszczyznę, ten dowcip, elegancję i charme, tych wspaniałych Artystów. Uciekam do świata Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego coraz częściej. Odcinam się od wrzaskliwej, tzw. rozrywki, serwowanej przez telewizornię, zaparzam mocną herbatkę i delektuję się piosenkami, które rzeczywiście są dobre na wszystko!

Rififi - Ubóstwiam drakę❗


Jacques Larue - Jeremi Przybora


Gliny na dole, draka była ❗❗❗

Skrwawiony był jak trup i blady,
gdy wyciągnęłam go spod lady -
i podnieść go nie było jak,
przez ręce leciał mi jak flak.
A potem z żalu się zagryzał -
gdy w moim łóżku z ran się lizał,
że kumpli mu i spluwy brak,
i ukochanych jego drak.
Błagałam nieraz, kiedy dzień już gasł -
by mi darował całą noc choć raz -
a on się tylko ze mnie śmiał,
że skąd by siły potem brał.
Aż z kulą w sercu padł na wznak
i więcej nie rwał się do drak.

I odtąd gdy z pijanych kart
po nóż i krew wyskoczy czart -
ubóstwiam drakę 💗❗
Gdy ręka skrada się po krtań,
by wpisać śmierć na listę dań -
ubóstwiam drakę 💗❗
I jeszcze wtedy, gdy jak klin
rozdziera noc syrena glin -
ubóstwiam drakę 💗❗
Nozdrzami chłonę zapach krwi
i we łzach ulgi tonę, i -
chcę ciągle nowych drak



Gdy pragniesz, żebym ci oddała
wszystko, co we mnie z krwi i ciała,
i z pożądaniem twoim sprząc
wszystko co we mnie z krwi i żądz.
O, wtedy najpierw pokaż, w jaki
sposób zabierasz się do draki -
gdy się rozbuja cały kram
wśród brzęku szkła i krzyku dam!
A jeśli tylko trochę twarz ci drgnie,
to choćbyś piękny był jak bóg, mój śnie -
przed nosem ci zatrzasnę drzwi,
do innej idź, niech z tobą śpi -
ja wygląd twój mam gdzieś i tak,
byleś melodię miał do drak!

Bo zawsze gdy z pijanych kart
po nóż i krew wyskoczy czart -
ubóstwiam drakę 💗❗
Gdy ręka skrada się po krtań,
by wpisać śmierć na listę dań -
ubóstwiam drakę 💗❗
I jeszcze wtedy, gdy jak klin
rozdziera noc syrena glin -
ubóstwiam drakę 💗❗
Nozdrzami chłonę zapach krwi
i we łzach ulgi tonę, i -
chcę ciągle nowych drak


1959

Barbara Krafftówna, Magali Noel, Fred Buscaglione

„Rififi” - 1955 - Plakat Macieja Hibnera 👉👉👉

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz