Melania Szklarz - Konstanty Ildefons Gałczyński


Krystyna Sienkiewicz, Kabaret Olgi Lipińskiej
Melania Szklarz

Konstanty Ildefons Gałczyński

Pomiędzy dwiema akacjami
huśtawka huśta się,
a na huśtawce ślubny welon
już wiosny trzy, może dwie,

A pod welonem w sztucznym mircie
ach, jaka smutna twarz!
To huśta się kobiece życie,
panny Melanii Szklarz.

Chmura w Melanii oczach zwisła,
na trawę kapią łzy -
Hej, wyżej, wyżej... - szumi Wisła,
a z tyłu cerkiew lśni.

Jak od łez świec gorąco trawie,
jak śledź słone serce od łez,
bo hrabia przeszedł na prawosławie
i z inną żyje jak pies.

On inną teraz ramieniem otoczy,
na dancingu kotlety je...
bo Endele ma cudne oczy,
a Mendele mówi nie.

Po niebie leciał anioł
z wielką złocistą głową,
wyglądał na piękną panią
z szarfą dla biódr poziomkową,
z taką długą, z taką rozwianą szarfą -
a ta pani to była Greta Garbo.

Obraz: Mstislav Pavlov

3 komentarze:

  1. Anonimowy2/25/2021

    Super, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy4/25/2023

    Mam dwie opinie czym jest a czym nie jest przypadek Ale wykładni nie użyję -
    bez urazy 'niezwykł żem' po próżnicy gadać. :o)

    Huśtawka

    Wahałem wzrokiem z w ślad za tobą
    W mojej przestrzeni mojego ogrodu
    Kradłem z widoku wyjątkowego
    Za letnią sukienką aktu schowanego
    I uśmiech i włosy rozpuszczone
    Pomiędzy czyżyka śpiew rozwiane
    I twoje spojrzenia do mnie zwrócone
    Nie powiem jak bardzo ukochane…
    Patrzę w stronę smutnej huśtawki
    Jakby bez życia ani drgnie
    I nawet odgłos pobliskiej kukawki
    O mojej tęsknocie za tobą już wie
    J.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy4/25/2023

    " z " , popsuło cały nastrój. Szkoda...
    Tu usiadłem, zadecydowała chwila, napisałem, nie sprawdziłem, zbyt często mi się to zdarza. :o(

    OdpowiedzUsuń