Pokochaj mnie goręcej - Julian Tuwim


Hanka Ordonówna
Pokochaj mnie goręcej

Julian Tuwim


Otwórzcie swe serca młodej wiośnie
Bo już miłośnie zawiewa wonią
I dziwy się wokół dzieją
I już nadzieją ptaszęta dzwonią

Przybiegła dziś nocą zadyszana
I już od rana po mieście biega
Już jest tuż, tuż u sąsiada
Wizyty składa, zaraz przyjdzie
I do was w gościnę
Uraczcie ją winem
Do stołu zaproście
I cieszcie się gościem

Bo wiosna szczęście niesie
Do szczęścia dusza rwie się
A gdy chcesz wiedzieć więcej
Pokochaj mnie goręcej

Wieczorem się spotkamy
U stoków Guadarramy
I tam mi słówko powiesz
Wszystkiego dowiesz się

Otwórzcie swe serca swej miłości
Niech w nich zagości umiłowanie
O pieniądz wiosną nie proszę
Bo po co grosze, gdy jest kochanie

Otwórzcie swe serca mej piosence
Niczego więcej nie żądam dzisiaj
Kto pragnie, dobrzy panowie
Niech tylko powie, zaraz przyjdę
I do was w gościnę
Uraczcie mnie winem
Do stołu zaproście
I cieszcie się gościem

Il. Louis Icart

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz