W mym ogródku - Andrzej Włast


Tadeusz Faliszewski
W mym ogródku

Andrzej Włast


Za miastem przy lasku
Z daleka od wrzasku
Miejskich rzesz
Mam domek swój mały
W nim spędzisz wiek cały
Jeśli chcesz

Jarzyny i kwiatki
Szparagi i bratki
Groszek, chrzan
To świat mój i życie
Gdy o tym śnisz skrycie
Przyjedź i spróbuj pan

W mym ogródku pełnym róż
Nie ma smutku, trosk i burz
W małym domku razem ty i ja
Cóż na świecie większy urok ma

W mym ogródku dobrze mi
Po cichutku płyną dni
A wieczorem gwiazd zapala moc
W mym ogródku gorąca noc

Rzodkiewki i maki
Zwierzęta i ptaki
Żywioł mój
W uroczym tym świecie
Wystarczy mi przecie
Skromny strój

Z naturą we dwoje
O jedno się boję
Że mknie czas
I jeśli nas wreszcie
Uwięzi znów w mieście
I stąd zabierze nas...

Obrazy: Eduard Manet, Pierre Auguste Renoir

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz