Laleczka - Georges Brassens


Georges Brassens - Je Me Suis Fait Tout Petit
Piotr Machalica - Laleczka


Andrzej Bianusz

Miałem twardy kark od najmłodszych dni
I twarde pięści
Nie prosiłem o nic, nie dawano mi
Też nic najczęściej
Nie słuchałem nigdy rozsądnych rad
Ani tłumaczeń
Hardy, niepokorny chciałem iść przez świat
A dziś - inaczej

Rządzi mną laleczka, co oczka ma
Niebieskie niczym niezabudki
Ona robi ze mną co chce, a ja
Nie byłem nigdy tak malutki

Z ważniakami spór wiodłem noce, dnie
Ostro, zadziornie
Ale kiedy ona wciąż strofuje mnie
Milczę pokornie
Los był twardy zbyt, żeby zrobić mógł
Ze mnie anioła
Dziś odwagi nie mam, by przestąpić próg
Nim mnie zawoła

Rządzi mną laleczka, co oczka ma
Niebieskie - słodycz sama
Łzy prawdziwe z oczu jej płyną, a
Kiedy ją dotknąć - mówi „mama"

Dawniej ludzie z drogi schodzili mi
Gdym się pojawił
Ona mnie traktuje jak swojego psa
Którym się bawi
Gładzi moje włosy i mówi mi
Aleś ty ładny
Potem śmieje się, a ja tkwię u drzwi
Zły i bezradny

Rządzi mną laleczka, co oczka ma
Niebieskie i okrutną władzę
A mnie wciąż przybliża
Raj, chwila ta
Kiedy jej dłoń leciutko gładzę

Gdy mi śmiać się każe, to będę rad
I się uśmiechnę
Jeśli mnie porzuci, precz odejdę w świat
I jak pies zdechnę
Dawniej mogłem w świat dokądkolwiek iść
Zawsze i wszędzie
Teraz już nie będę miał po co żyć
Gdy jej nie będzie

Rządzi...
Niebieskie...
Co chce...
Malutki, malutki, malutki

Jestem mały miś - Jarosław Gugała

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz