Tango zalotne przeleć mnie - Jan T. Stanisławski


Alibabki
Tango zalotne przeleć mnie


Jan Tadeusz Stanisławski


"Przeleć mnie" - to słowa idiotyczne
"Przeleć mnie" - tango niegramatyczne
"Przeleć mnie" - co to jest
Na co, po co, skąd i dokąd
Wlecze się to tango niepoprawne
"Przeleć mnie" - przestaje być zabawne
Jak to jest, że śpiewamy cię

Hej, przeleciał ptaszek, jak w znanej piosence
I zamiast piórek, zgubił w locie słowa te: mi re re re
"Przeleć mnie" - to słowa idiotyczne,
"Przeleć mnie" - tango niegramatyczne
"Przeleć mnie" - co to, co to jest

Wszyscy uczeni byli tangiem oburzeni
Kazali zmienić głupie słowa wszystkich tang
Mówiono w świecie, jesienią, zimą, wiosną, w lecie
Co to się plecie
Czy w tych tangach działa gang, ba ba ba bank

"Przeleć mnie" …

Aż przyszedł dzionek,  wesolutki, jak skowronek
Gdy ktoś w obronę wziął najniewinniejsze z tang
I rzekł po prostu: "Dajcie tangu dojść do głosu
Nie rwijcie włosów, posłuchajcie, jak wam gra"

"Przeleć mnie" - to woła świat daleki
"Przeleć mnie" przez morza, lądy, rzeki
"Przeleć mnie" - słyszy się głosy lasu, dróg, pejzażu
"Przeleć mnie" - namawia cię nieznane
"Przeleć mnie" - srebrnym aeroplanem
"Przeleć mnie" - to świat wzywa cię

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz